The F-2 main role is to fulfill maritime strike operations, obviously the fighter support aircraft is also capable to launch precision strike bombings/land attack missions according to the needs (see North Korea).
Just for example in the CAS role the F-2 is capable to carry up to 12 Mk-82s, CBU-87/B cluster bombs, JDAMs, 70/127 mm rocket pods + a 300 gallons external fuel tank, while in the CAP and interceptor roles is capable to loads up to 4 beyond visual range and 4 short range air to air missiles + a 300 gallons external fuel tank.
The F-2 Super Kai was a proposed upgrade by General Dynamics comparable to the F-16E/F presented in the 2004 Yokohama based Japan Aerospace Exhibition, so far the plan has not been adopted, considering the consistent domestic upgrades that the F-15 fleet is receving the F-2 could be upgraded domestically if needs would come.
>Are there any photos of the F-2 with such loads(AG/AA)?
Hmm, difficult to find other than trial tests but I could find something
Older pics showing tests of the Mitsubishi Heavy Industries Type 99 BVR
Англоязычная вики считает что F-2 получили на вооружение Mitsubishi AAM-4... from FY2010. Сколько серийных AAM-4 закуплено для японских воздушных сил самообороны кстати тот ещё вопрос.
>Так как вопрос для морской составляющей Курильского конфликта довольно принципиальный вынесу его в отдельную тему:
>Ведь в качестве цели Гранит примерно соответствует несколько уменьшенному МиГ-21, при этом от выпущенных по нему ракет не уклоняется в отличии от пилотируемых истребителей.
"Гранит" существенно быстрее 21-го МиГа и несёт на борту станцию активных помех, что не характерно для упомянутого устаревшего легкого истребителя.