От Дмитрий Кропотов
К Дмитрий Кропотов
Дата 31.07.2007 15:21:34
Рубрики Прочее;

Кстати, и НАСА с Википедией согласна насчет полезной нагрузки челноков

Привет!

http://science.ksc.nasa.gov/shuttle/technology/sts-newsref/sts_overview.html#sts_spec

The basic cargo-lift capability for a due east (28.5 degrees) launch is 55,000 pounds to a 110-nautical-mile (126-statute-mile) orbit using OV-103 (Discovery) or OV-104 (Atlantis) to support a 4-day satellite deploy mission. This capability will be reduced approximately 100 pounds for each additional nautical mile of altitude desired by the customer.
The payload capability for the same satellite deploy mission with a 57-degree inclination is 41,000 pounds.


Дмитрий Кропотов, www.avn-chel.nm.ru

От 7-40
К Дмитрий Кропотов (31.07.2007 15:21:34)
Дата 31.07.2007 16:24:48

Re: Кстати, и...

>
http://science.ksc.nasa.gov/shuttle/technology/sts-newsref/sts_overview.html#sts_spec
>The basic cargo-lift capability for a due east (28.5 degrees) launch is 55,000 pounds to a 110-nautical-mile (126-statute-mile) orbit using OV-103 (Discovery) or OV-104 (Atlantis) to support a 4-day satellite deploy mission. This capability will be reduced approximately 100 pounds for each additional nautical mile of altitude desired by the customer.
>The payload capability for the same satellite deploy mission with a 57-degree inclination is 41,000 pounds.

Вы почему-то забыли процитировать начало: "Eastern Space and Missile Center (ESMC) satellite deploy missions. The basic cargo-lift capability...". Ясно же английским языком сказано, что это - полезный груз, доставляемый на орбиту самим "челноком" при миссиях по доставке спутников. Это не полезный груз самой системы, доставляющей пилотируемый корабль на орбиту.

Имеет смысл научиться отличать полезный груз собственно пилотируемого корабля и полезный груз системы, доставляющей этот корабль на орбиту. И прочитать, наконец, определение понятия "полезный груз", данное в БСЭ.