От Марат Ответить на сообщение
К Цефа Ответить по почте
Дата 16.03.2001 14:59:51 Найти в дереве
Рубрики Современность; ВВС; Версия для печати

угу, так и есть...

Приветствую !

>Jane's утверждают что они собираются зарезать именно JSF ! Что звучит странно и непонятно, но очень уж уверенно они это утверждают...

Это не только Джейнсы утверждают - похоже, что так и есть и "идея овладела американскими массами"...

>ИМХО обьяснений сокращению может быть два:

второе больше похоже на правду, и как верно заметил Сократ, для РФ это было бы куль, однако "сторонники JSF" (не только авиапроизводители) наверное все таки будут "биться до последнего", и боюсь добьются (плюсов море)...

Вот что пишет Тил груп (весьма авторитетная контора в авиакоммьюнити)

Teal Group
March 15, 2001

The biggest question hanging over the fighter market is the future of the US programs, particularly the Joint Strike Fighter (JSF). If no action is taken, the long-anticipated budgetary train wreck will result in the death of JSF, with dire consequences for US industry, and America's status as a superpower. "Fighter exports are more than just a source of cash; they guarantee that international customers become clients of what might be termed the US defense operating system," notes Aboulafia.

To preserve JSF and US industry, Teal Group recommends that the F-22 and F/A-18E/F acquisition programs be truncated to 216 and 420 aircraft, respectively. Despite the drawbacks of implementing this program, it will allow JSF to proceed after a delay of only about two years, with no major increase over the current level of fighter procurement funding.

To accomplish this, the services must work with Congress to guarantee the survival of current programs, especially the F-22. Congress must realize that cutting these programs further will increase unit costs. Industry must continue to work to reduce production costs, making JSF and the current planes look like financially attractive options.

Beyond 2010 Beyond 2010, the future belongs to JSF. "Assuming this program goes ahead, JSF will allow US industry and its international allies to dominate the fighter market after 2015," said Aboulafia. "To avoid this fate, Europe's fighter makers must join forces, either with each other or with US partners.

But if JSF is delayed or killed, the US will be at a severe disadvantage after 2010."

Cu