От СБ Ответить на сообщение
К Ibuki Ответить по почте
Дата 19.07.2012 23:22:44 Найти в дереве
Рубрики Современность; Стрелковое оружие; Версия для печати

Re: Ну точно...

>>Салам алейкум, аксакалы!
>
>>А все страны мира перед ВМВ на самолётах городили систему заполнения инертными газами просто потому, что нечем заняться было.
>
> http://www.quarry.nildram.co.uk/BoB.htm
>>The incendiary ammunition was also variable in performance. Comparative British tests of British .303" and German 7.92 mm incendiary ammunition against the self-sealing wing tanks in the Blenheim, also fired from 200 yards (180m) astern, revealed that the .303" B. Mk IV incendiary tracer (based on the First World War Buckingham design – it was ignited on firing and burned on its way to the target) and the 7.92 mm were about equal, each setting the tanks alight with about one in ten shots fired. The B. Mk VI 'De Wilde' incendiary (named after the original Belgian inventor but in fact completely redesigned by Major Dixon), which contained 0.5 grams of SR 365 (a composition including barium nitrate which ignited on impact with the target) was twice as effective as these, scoring one in five.
>Испытания против крыльевого бака Блейнхема показали, что зажигательные пули калибра 7.62-7.92 мм зажигают (не взрывают) бак в 1 случае из 5-10, в зависимости от конструкции пули...

Во-первых, речь идёт о протектированных бензобаках, а не о незащищённых. А во вторых, как бы несложно заметить, что поражающий эффект от пуль винтовочного калибра в воздушном бою всеми сторонами ВМВ был сочтён недостаточным.