Re: Про паровозы...
Конечно! :)
Итальянские, 27 и 37 года выпуска.
Railways
The construction of the Eritrean 950mm narrow gauge railway was started by the Italians in 1887 and finished in 1928. At its peak, it crossed the coastal plain and traversed the shoulders of the plateau up to Asmara, plunging in and out 30 tunnels and passing 35 bridges and 667 curves to climb tightly to the edge of the steep escarpment before reaching the capital Asmara and rolling west to the Barka lowlands in Agordat. The 360 kilometers of track between Massawa and Agordat passed 30 stations. Дальше по ссылке:
http://home.planet.nl/~hans.mebrat/eritrea-transport.htm
фото
http://www.globesteam.de/Galleries/Eritrea%201004/ER%201004_01.htm
Ехал я как-то с конвоем по шоссе Массауа – Асмара.
Горы, проезжаешь на машине сквозь облако, а потом смотришь на облака сверху.
А на паровозе по серпантину над облаками - Круто!
http://www.asmera.nl/eritrea2003/eritrea-2003-1018.htm