От Ibuki
К KGI
Дата 12.04.2013 15:44:21
Рубрики Современность; ВВС;

Потому-что MIL-STD-1472G

>Если значения на экране, то почему тогда экран не сенсорный. Тогда никаких хардверных кнопок не надо.

5.1.3.1.1 Use. Touch-screen control may be used to provide an overlaying control function to a data display where direct visual reference access and optimum direct control access are desired. Touch-screens are appropriate for interactions involving the selection of devices or targets on position displays (e.g., radars), arrangement diagrams, piping diagrams, discrete-function controls, or opening/closing valves. Advantages and disadvantages of touch-screen use are provided in table VI. A touch-screen shall not be used if the interface will be used to enter large amounts of data frequently. A touch-screen shall not be the sole input means if system movement or vibration degrades user performance below the level required for mission accomplishment (see 5.2.1.1.6).

От KGI
К Ibuki (12.04.2013 15:44:21)
Дата 12.04.2013 21:20:50

Ну и?(+)

>>Если значения на экране, то почему тогда экран не сенсорный. Тогда никаких хардверных кнопок не надо.
>
>5.1.3.1.1 Use. Touch-screen control may be used to provide an overlaying control function to a data display where direct visual reference access and optimum direct control access are desired. Touch-screens are appropriate for interactions involving the selection of devices or targets on position displays (e.g., radars), arrangement diagrams, piping diagrams, discrete-function controls, or opening/closing valves. Advantages and disadvantages of touch-screen use are provided in table VI. A touch-screen shall not be used if the interface will be used to enter large amounts of data frequently. A touch-screen shall not be the sole input means if system movement or vibration degrades user performance below the level required for mission accomplishment (see 5.2.1.1.6).

Что-то я не вижу никакого противоречия стандарту. Большого количества данных пилоту вводить не надо, а вибрации в реактивном самолете ниже плинтуса, это ж не танк.

От Александр Антонов
К KGI (12.04.2013 21:20:50)
Дата 16.04.2013 22:39:44

Резистивные точскрины устарели, а емкостные с перчатками не работают. :)

Пилоту же нужны перчатки. Вдруг катапультироваться на скорости М=2 и высоте 15 км. :)

От Koshak
К KGI (12.04.2013 21:20:50)
Дата 14.04.2013 02:14:25

Re: Ну и?

>а вибрации в реактивном самолете ниже плинтуса, это ж не танк.
Требования по вибрации к БРЭА в ТЗ приписываются весьма жестокие