От Flanker Ответить на сообщение
К Alex Medvedev
Дата 15.11.2021 13:26:11 Найти в дереве
Рубрики WWII; Флот; ВВС; Версия для печати

Re: Цитаты

>>>For example, in late 1943, despite a shortage of training aircraft, the required quota of 1,200 P-40 pilots per transition class was met by reducing the amount of transition flight time.
>>А это тут причем? Что и у американцев были проблемы :), были и от нормативов они тоже порой отклонялись и чего? Только ни о каких 60 часах налета на всех типах речи не идет.
>
>О том, что время обучения все время сокращалось. Военный летчик выпускался за 9 месяцев. Поэтому 60 недель в 1944 никак не могло быть. А вот 60 часов вполне себе для сокращенной программы.
Продолжайте пальцесосание, очень увлнкательно
>In 1936, the program of instruction for flight training called for eight months in primary flight training followed by four months in advanced training. At the end of one year, the cadet would have accumulated 250 hours of flight time
>...
>A training directive for 1939–1940 laid out the requirements for the expansion program. First priority was given to individual and specialized training over the training of collective units.
>...
>In addition, despite the loss of life and aircraft due to a lack proficiency in navigation and in flying in inclement weather just a few years earlier during the airmail crisis, time for both was reduced “to that required to maintain individual proficiency.”
>...
>In May 1940, the primary flight-training course was reduced to ten weeks and after America entered the war it was reduced to nine weeks. Despite the cuts in total time for training, the number of flight hours required for graduation never dropped below 60.

>-------------------

>Итак как видим в войну США пришли к девятимесячной программе и 60 часам налета. Никаких 60 недель до конца войны и не пахло
Не мы видим а вы. Неразобравшись ляпнули про 60 часов, а теперь упорствуете.