От Максим Гераськин
К FVL1~01
Дата 06.11.2003 20:05:13
Рубрики Прочее; WWII; ВВС;

Про потери

Вообщем, надо на B-17 упирать

(Martin W. Bowman. USAAF Handbook 1939-1945).

During 1942-5 B-17s in the ETO flew 291,508 sorties in Europe, lossing 4,688 of their number in
combat. By comparision, B-24s flew 226,775 sorties for the loss of 3,626 of their number
; B-26s flew 129,943 sorties for the loss of 911 aircraft; B-25s, 63,177 sorties for the loss
of 380; A-20s, 39,492 for the loss of 265; and A-26s flew 11,567 sorties for the lost of just
67 aircraft. Fighter losses in te ETO were as follows: P-47s, 423,435 sorties, 3,077 combat losses;
P-51s 213,873 sorties 2,520 lost; P-38s 129,849 sorties, 1,758 lost; P-40s 67,059 sorties, 553 lost;
P-39s 30,547 sorties, 107 lost.

During 1942-5
B-17s 291,508 sorties 4,688 lost
B-24s 226,775 sorties 3,626 lost
B-26s 129,943 sorties 911 lost
B-25s 63,177 sorties 380 lost
A-20s 39,492 sorties 265 lost
A-26s 11,567 sorties 67 lost
P-47s 423,435 sorties 3,077 combat losses;
P-51s 213,873 sorties 2,520 lost
P-38s 129,849 sorties 1,758 lost
P-40s 67,059 sorties 553 lost;
P-39s 30,547 sorties 107 lost.

От voodoo
К Максим Гераськин (06.11.2003 20:05:13)
Дата 07.11.2003 10:17:33

Re: Про потери

>Вообщем, надо на B-17 упирать

Причем тут Б-17 ? Если уж хотите с Ил-2 сравнить, то есть самолеты, которые занимались тем же самым:
>A-20s 39,492 sorties 265 lost
>A-26s 11,567 sorties 67 lost
>P-47s 423,435 sorties 3,077 combat losses;

И вообще, неужто никто относительных потерь Штук не знает !? То Москито, то Б-17...