От buka
К Exeter
Дата 02.12.2005 19:32:15
Рубрики Флот;

Еще вопрос

Про один из вариантов PA2 из
http://navy-matters.beedall.com/pa2.htm

>Carrier Alliance, "CVF FR" design for PA2, French variant of CVF Delta, June 2005
>Displacement: 64,500 tonnes full load
>...
>2 propeller shafts, each with 2 x Alstom 15-phase electric induction motors (rated at 20MW each at 150 rpm); 80MW (107,000 hp) total power consumption, output - c.95,000 shp

Получается, что при сопоставимом водоизмещении и вдвое меньшей мощности ЭУ PA2 имеет практически ту же скорость полного хода, что и Кузнецов — почему так?

От Exeter
К buka (02.12.2005 19:32:15)
Дата 03.12.2005 22:34:38

Скорее всего, скорость РА2 будет менее (-)


От Exeter
К Exeter (03.12.2005 22:34:38)
Дата 03.12.2005 22:51:21

А вообще рассмотрение этого вопроса есть у Бидалла

Здравствуйте!

Тут есть про то, почему Thales считает 100 тыс. лошадей достаточныыми для CVF и РА2:

http://navy-matters.beedall.com/cvf6.htm

"It is hard to translate the 85MW aggregate rating of the pods in to a traditional "shp" rating or an estimated speed based only upon the published data because this is their power consumption not output, combined with the hydrodynamic efficiency associated with pods (a reduction of 5-7% in drag is common), and also the slightly less than optimal hull form planned for CVF. The final Thales proposal had a designed maximum speed of 28 knots on the equivalent to roughly 100,000 shp, by way of comparison, the old 50,000 tons (not tonnes) HMS Ark Royal [IV] had 113.4MW (152,500shp) on 4 shafts, for a maximum speed of 30.5kts"

Вообще у "Кузи" (и всего семейства пр.1143), судя по всему, явные нелады с гидродинамикой, плюс, возможно, неоптимальный подбор винтов.



С уважением, Exeter