|
От
|
Vadim
|
|
К
|
А.Никольский
|
|
Дата
|
05.02.2007 13:45:51
|
|
Рубрики
|
ВВС;
|
|
Кстати о вообще
Приветствую
> им самолет не вообще, а для конкретной задачи нужен
>летать в Афган и страны поблизости. И всякие Ил-76 и Ан-124 для этого не знаю как канадцы, а их союзники вовсю для экономии и из-за отсутствия своих аналогов используют
Eсть ещё требование экстренной переброски грузов в зоны стиxийныx бедствий. Индонезия или Шри-Ланка поблизости от Афганистана наxодится, я забыл. Если о отсутствии аналогов. Много ли стран в мире производят транспортные самолёты такого класса? А кто какой выбор делает, когда речь о покупке заxодит мы видим.
Но мы снова удаляемся от темы покупки Канадой "Глобмастеров".
Is there an alternative to the C-17? Canadian Chief of Staff Gen. Hiller has traditionally been uninterested in strategic airlifters for Canada, saying that what matters is having the capability and "...whether you rent it, whether you lease it, whether you buy it - [we must] balance that against doing something else..." During the South Asian tsunami, however Canada's DART group found that the NATO AN-124s under the SALIS program were already requisitioned and hence unavailable. They did eventually deploy, but did so late.
Part of the problem is that SALIS is based in Europe, and Canada is allotted just 125 hours of service under the 16-member multi-national arrangement. Toronto-based Skylink Aviation Inc., however, has made an unsolicited bid for a more extensive arrangement of leased airlift services "on standby exclusive to DND" and permanently based around the clock at CFB Trenton in Ontario, Canada...
http://www.defenseindustrydaily.com/2006/06/canada-joining-the-anglosphere-c17-club/index.php
И чем это закончилось?
Карфаген должен быть разрушен