От Mirek Wawrzynski Ответить на сообщение
К karlenko Ответить по почте
Дата 09.04.2004 10:36:22 Найти в дереве
Рубрики Люди и авиация; Сайт `airforce.ru`; Моделизм; Версия для печати

Re: Swiaz to "komunikacja"

>>PS w czerwcu 1941 roku było na zachodnich okregach pona 30 eskadr korpusnych patrz (ad to do Tezki) Kozewnikow, gdzie jest ich specyfikacja po Okręgach). Tylko w KOSO, miał ich 11 (za Kozewnikow) lub 14 (za Skripko). szacunkow samych samolotw lacznikowych było 250- 300 jezeli przyjąc ze eskadra to 9-22 samoloty, chodzi o rózne typy.

Tutaj myslałem o wsztystkich a nie wylacznie o U-2, byly takze inne np. litewskie Anbo

>Угу. Но не стоит забывать про самолеты Р-5, Р-Z, ССС - вот они там и были в этих эскадрильях! А если я написАл выше, что У-2 не считался боевым, то нужно просто читать "не состоял на вооружении".

To, że on nie byl na uzbrojeniu to jedno a to, ze byl na stanie jednostek to druga sprawa. Jak on mogl byc na uzbrojeniu kiedy on nie mial uzbrojenia (km i bomby, ect).
Siwaz to "cyngiel/spust w karabinie. Kidy nie otrzymasz rozkazu dowodcy lub mu nie przekazesz to co zrobisz.
U-2 byl uzywany w tym celu juz we wrzesniu 1939 roku, gdy przydzielano nawet pojedynczym dywizjom klucze u-2 (2-3 maszyny) wlasnie do laczności. One nie wchodzily jako samoloty bojowe do lotnictwa WWS RKKA. Sprawę ich uzycia przy wojskach (sam. lacznikowych) omawaiano po zakonczeniu wojny by przydzielac klucze lacznikowe wojskom ladowym (w 1940 roku), bowiem sa one b. przydatne.

>Т.е., к моменту начала боевых действий для связи использовали что угодно. И действительно, У-2 в основной массе (а также Ут-1, Ут-2, УТИ и всякие трофеи, в т.ч. польские).

Tak np. m.in. dwumiejscowy PWS-26 w KOSO,

Массово У-2 пошли в войска после мобилизации из школ и училищ ОСОАВИАХИМ.
Tak to prawda natomiast, te samoloty byly w ZSRS przed 22 czerwca 1941 i wogóle nie byly liczone jako "samoloty wojskowe/bojowe". Brak uwzględniania tego potencjału prowadzi do zanizania ogolnego potencjalu ZSRS, np. w KOSO bylo ok 110 U-2 w jednostkach GWF na 25 VI 41 ze 131 innych cywilnych maszyn. Po wybuchu wojny otworzyly one Aviagrupe GWF AGON) w Kijowie.

Sprzęt (cywilny) byl także użyty podczas inwazji na Polske w 1939 roku, czy podczas wojny zimowej (wożenie rannych, poczty, gazet, ect). a on nie jest wogole liczony do potencjalu bojowego VVS RKKA (lotnictwo GWF) no bo to maszynty cywilne, gdzie tu logika, :-) obecnych badaczy historii, to, ze nie bylo tej logiki do 1990 roku to inna sprawa

Pozdrawiam
Mirek W