[Towards late summer, it was becoming clear that LM-3 would not be ready for flight. In a drive to reduce the weight of the lander, Grumman Aerospace was resorting to some exotic manufacturing processes and one of them, chemical milling, was making certain structural components prone to stress corrosion. Also, the use of extremely fine gauge wiring made the spacecraft's electrical systems prone to breakage. These changes, so necessary to lighten the chronically overweight spacecraft, often resulted in time consuming repairs and additional testing. George Low, manager of the Apollo Spacecraft Program Office at the Manned Spacecraft Centre, came up with an audacious idea that would allow NASA to keep to its tight schedule despite the delayed lander.]
"К концу лета стало ясно, что ЛМ-3, не будет готов к полету. В стремлении снизить вес аппарата, Grumman прибегала к некоторым экзотическим производственных процессам ...
...
Эти изменения, так необходимые для облегчения хронически перегруженного космического аппарата, часто приводили к задержкам на ремонт и дополнительные испытания. "
Очень интересно. Особенно в сопоставлении с "Корпорация «Грумман» - изготовитель лунной кабины - сократила в начале 1969 года 4 тысячи сотрудников, поскольку ее уведомили, что лунная кабина постепенно снимается с производства, а программа создания орбитальной лаборатории аннулируется.
" (Голованов,"Правда о программе APOLLO")
Хорошие инженеры. За несколько месяцев превратили хронически перегруженный аппарат в пригодный для лунных миссий.