>The Aeroplane - 1945
>NEWS OF THE WEEK LIGHTNING TRANSPORT.— Swiftness is the essence of air transport; this doubly applies tc the transport of wounded from the battle areas. United States engineers at a Hawaiian base appreciated this and modified a long-range fuel tank so that a man could be carried in moderate comfort. >They installed a Plexiglas nose piece, portholes, air vents, and set of earphones so that the "passenger," who would be slung beneath a fighter aeroplane in the same way as a fuel tank, could keep contact with the pilot during the journey. In the above photograph a wounded United States soldier is seen in one of these modified Tanks beneath a Lockheed P-38 Lightning. AIR TRANSPORT Idlewild Airport, New York
НОВОСТИ НЕДЕЛИ LIGHTNING TRANSPORT.- стремительность является сущностью воздушного транспорта; это вдвойне относится TC перевозки раненых из районов боевых. Инженеры США на Гавайских базы оценили это и изменены топливный бак дальнего, так что человек может быть осуществлена в умеренной комфорта. Они установили нос кусок оргстекла, иллюминаторы, вентиляционные отверстия, и набор наушников, так что "пассажир", который будет перекинул под самолетом-истребителем в так же, как топливный бак, может поддерживать контакт с пилотом во время путешествия. В фотографии выше ранен США солдат видели в одном из этих модифицированных Tanks под Локхид Р-38 Lightning.
>Aviation News - 1945
>NEW MODIFIED WING TANK AMBULANCE:
>Front view of a modified wing-tank ambulance slung beneath a P-38 Lightning. Here the passenger, resting on mats, looks through the plexiglaa nose. A litter patient would be placed on his back and not so far forward. The tank is equipped with two portholes, airvents and a set of earphones.
Новая модифицированная танке СКОРАЯ:
Вид спереди модифицированного крыла танка скорой помощи, перекинутой под Р-38 Lightning. Здесь пассажир, отдыхая на циновках, смотрит в plexiglaa носа.Мусор пациент будет помещен на спину и не так далеко вперед.Танк оснащен двумя иллюминаторами, airvents и набор наушников.
>By SCOTT HERSHEY FOR P-38 LIGHTNING "TRANSPORT": Two of these special drop tanks, already in military use, convert the Lockheed P-38 into an eight to 10 Passenger "transport."
>Their utility ranges from invasion transport of troops to removal of wounded — jour stretchers per tank. The tanks also allow P-38's to carry their maintenance crews with them in advancing to new bases. Interphone connections are provided between tank occupants and the pilot. The tanks are being produced by American Aero Supply Co., Los Angeles.
Скотт HERSHEY ДЛЯ Р-38 Молния "ПЕРЕВОЗКИ": два из этих специальных баков, уже в военной "себе, преобразовать Lockheed P-38 в восьми до 10 Пассажирский" транспорт ".
Их утилита колеблется от вторжения транспорта войск снятию раненых - Jour носилках в баке. Танки также позволит P-38, чтобы выполнять свои ремонтные бригады с ними в продвижении новых баз. Interphone соединения предусмотрены между танковых пассажиров и пилота. Танки производятся американской Aero Supply Co., Лос-Анджелесе.
>Skyways for Business - 1945
>Still in the Pacific
>Hullo again:
>This being ashore was entirely unexpected. But I'm taking advantage of it by nosing around the Army Air Forces base out here. Came across something I thought you fellas would like to know about — if you don't already. It's pretty hard for us out here to beat the gun on the news. Anyway here it is:
>They're using P-38's in rescue work now. I saw them. Underneath the wing of the Lightning, they've slung a litter that looks like a conventional drop fuel tank. This gadget for carrying wounded weighs about 188 lbs., and were it an extra fuel tank would carry about 300 gallons of aviation gas. The patient is placed in the tank through a hatch that opens at the tapered end of the tank's tail. The nose is made of plexiglas so that the wounded man can see where he's going — if he wants to. He has a set, of interphones which will let him talk to the pilot — also if he wants to. Two port holes and air vents provide the required oxygen. Each tank is designed to carry one passenger. But under extreme conditions of emergency it will accommodate two.
>I met a couple of boys who had ridden in it and they said it was very comfortable. I understand, too, that it can be used for carrying cargo such as tools, aircraft parts, et cetera. Personally. I think I'd rather ride sitting up but. if you're a wounded man, that new P-38 Lightning probably would be a veritable angel of mercy and a most welcome thing to ride in.
>That's all for this time, but you'll be hearing from me.
>Bob Garrick
Тем не менее в Тихом океане
Привет еще раз:
Это время было на берег совершенно неожиданным. Но я, пользуясь ей обнюхивать вокруг основания армии ВВС здесь. Наткнулся то, что я думал, вы ребята хотели знать о - если вы еще не. Это довольно трудно для нас здесь, чтобы бить пистолет на новости. В любом случае здесь:
Они используют P-38 в спасательных работах в настоящее время. Я их видел. Под крылом Lightning, они повесили носилки, которые выглядят как обычный сбрасываемый топливный бак. Этот гаджет для переноски раненых весит около 188 фунтов. И если бы был дополнительным топливным баком то нес бы около 300 галлонов авиационного бензина. Пациента помещают в резервуар через люк, который открывается на конический конец хвоста танка. Нос сделан из оргстекла, так что раненый может увидеть, где он находится - если он этого хочет. Он имеет комплект, переговорных устройств, которые позволят ему поговорить с пилотом - также, если он этого хочет. Два отверстия порта и вентиляционные отверстия обеспечивают необходимый кислород. Каждый резервуар рассчитан на перевозку одного пассажира. Но в экстремальных условиях чрезвычайной ситуации разместятся два.
Я встретил пару парней, которые ездил в нем, и они сказали, что было очень удобно. Я понимаю, также, что он может быть использован для перевозки груза, такие как инструменты, детали самолетов, и так далее. Лично. Я думаю, что я бы предпочел ехать сидя, но если вы раненый, что новый Р-38 Lightning, вероятно, будет настоящим ангелом милосердия и приветствовать вещь, чтобы ездить в.
Это все, что за это время, но вы будете слышать от меня.
Боб Гаррик