От А.Никольский
К All
Дата 28.08.2006 15:10:48
Рубрики ВВС;

Никто не может потырить в Джейнсе вот эту заметульку:

Croatia adds 10 Mil Mi-171Sh helos to its fleet
The Croatian Ministry of Defence (MoD) has signed a USD65 million deal for 10 Mil Mi-171Sh medium-lift helicopters with Russia's defence export agency, Rosoboronexport. ...
25-Aug-2006

От Exeter
К А.Никольский (28.08.2006 15:10:48)
Дата 28.08.2006 18:53:45

Так этот контракт еще 4 июля был подписан

Здравствуйте, уважаемый А.Никольский!

http://www.mi-helicopter.ru/rus/index.php?newsid=82

Это до джейнсовцев только сейчас дошло :-))

С уважением, Exeter

От ID
К А.Никольский (28.08.2006 15:10:48)
Дата 28.08.2006 18:44:17

Re: Не вопрос

Приветствую Вас!
>Croatia adds 10 Mil Mi-171Sh helos to its fleet
>The Croatian Ministry of Defence (MoD) has signed a USD65 million deal for 10 Mil Mi-171Sh medium-lift helicopters with Russia's defence export agency, Rosoboronexport. ...


Croatia adds 10 Mil Mi-171Sh helos to its fleet
Donna Richardson Jane's Aviation Reporter
London

The Croatian Ministry of Defence (MoD) has signed a USD65 million deal for 10 Mil Mi-171Sh medium-lift helicopters with Russia's defence export agency, Rosoboronexport.

The deal will strengthen the Croatian Air Force's fleet of transport aircraft and includes spare parts and equipment for the helicopters, which will be manufactured by the Ulan-Ude Aviation Plant.

The first delivery of two new-build Mi-171s is expected later in 2006, according to a Croatian MoD official. Deliveries are expected to be completed in 2008 and the helicopters will see service until at least 2038.

The helicopters are part of USD200 million in reparations from Russia and they will join Mil Mi-8AMT helicopters, which have been in service since 1991.

According to the MoD spokesman, seven of 15 Mi-8s delivered are currently in service.

The spokesman told Jane's that the Mi-171 helicopters would be used for troop and medical transportation, rather than for combat purposes. It is unlikely the Mi-171s will take part in NATO peacekeeping operations.

The spokesperson would not comment on what type of equipment will be installed on the helicopters, but some of the electronic subsystems may come from Russia, while it is possible that navigation and flight equipment made by Western companies could also be included.

In August 2001, Ulan-Ude showed an upgraded Mi-171A at the Russian Air and Space Salon (MAKS) featuring a rear cargo ramp (straight-sided, compared with the Kazan version), an enlarged starboard passenger door and powered by a Klimov VK-2500 turboshaft, which was also installed on the latest examples of Mi-171s.

This is the second military delivery of Mi-171 helicopters in Europe. In 2005 16 Mi-171 helicopters were delivered to the Czech Republic.


С уважением, ID

От А.Никольский
К ID (28.08.2006 18:44:17)
Дата 28.08.2006 19:40:55

спасибо! (-)


От jeesup
К ID (28.08.2006 18:44:17)
Дата 28.08.2006 19:09:32

Ре: Не вопрос

Пачеко отвратительно зарычал, а потом повел такую речь:

>The helicopters are part of USD200 million in reparations from Russia and they will join Mil Mi-8AMT helicopters, which have been in service since 1991.


А о какиx репарацияx идет речь?

От Exeter
К jeesup (28.08.2006 19:09:32)
Дата 28.08.2006 19:47:08

Долг времен СССР (-)


От jeesup
К Exeter (28.08.2006 19:47:08)
Дата 28.08.2006 20:28:57

Xорватии? (-)


От Exeter
К jeesup (28.08.2006 20:28:57)
Дата 28.08.2006 21:52:15

Активы СФРЮ поделили между ее республиками

Включая и иностранные долги ей, уважаемый jeesup. Хорватии досталось 200 млн долл. А долг этот югославам образовался вследствие того, что советский торговый баланс с СФРЮ долгие годы отрицательный был, как я помню. СССР больше покупал в Югославии, чем продавал ей.

С уважением, Exeter

От Паршев
К Exeter (28.08.2006 21:52:15)
Дата 29.08.2006 09:58:21

А "долгие годы" - это примерно какие?

Насколько я помню, после нефтяного кризиса 70-х (по крайней мере) ситуация с балансом была обратная.

От Тов.Рю
К Паршев (29.08.2006 09:58:21)
Дата 30.08.2006 11:36:17

А в те годы - вообще копеешный оборот

>Насколько я помню, после нефтяного кризиса 70-х (по крайней мере) ситуация с балансом была обратная.

Основные долги возникли с середины 80-х, когда цены на нефть просели, а закупать за границе, наоборот, стали куда больше - причем под конец перестройки стали закупать без обеспечения (но навешивая на государство).

От jeesup
К Exeter (28.08.2006 21:52:15)
Дата 28.08.2006 23:41:42

Тогда наверно "репарации" неправильный термин? (-)


От А.Никольский
К jeesup (28.08.2006 20:28:57)
Дата 28.08.2006 20:54:22

долг б.СФРЮ, перешедший Хорватии (-)