От anat
К Voice
Дата 27.09.2005 13:02:49
Рубрики Современность;

А маленькая Венесуэла - огрызается, в отличие

Приветствую!
Президент Венесуэлы Уго Чавес опроверг слухи о том, что Венесуэла намеревается приобрести российские истребители "МиГ".
"Кто вам сказал, что я собираюсь покупать "МиГи"?", - сказал Чавес в интервью, которое публикует в воскресенье газета "Вашингтон пост".

"Я собираюсь покупать винтовки (rifles), это правда. Наши винтовки очень старые. У Венесуэлы нет запасных частей или цехов, чтобы поддерживать наше снаряжение. Нам пора заменить наши старые винтовки", - сказал он.

"Мы не могли купить винтовки у американцев из-за наших плохих взаимоотношений. Нам не понравилось то, что нам предложили в Европе, из-за высоких цен. Нам понравились российские винтовки", - сказал президент Венесуэлы, обосновав при этом необходимость закупки оружия тем, что "нам угрожает империя".

"Правительство США - это империя. У нас имеются свидетельства существования в этой стране (США) планов по вторжению в Венесуэлу. Имеется план под названием "Бальбоа", - заявил Чавес.

По его словам, выявленный венесуэльской разведкой американский план по захвату Венесуэлы содержит даже подсчет количества требуемых для этого бомбардировок и численности солдат.

Чавес сказал также, что его правительство разработало план ответных действий против США.

"У нас теперь есть контр-"Бальбоа" план. Я надеюсь, что этого никогда не случится, иначе вы об этом пожалеете. Во всем полушарии начнутся такие беспорядки, если это произойдет. США вторглись в Ирак, но Венесуэла - это не Ирак. Цена нефти подскочит вверх и достигнет, сколько - $100 за баррель?", - сказал Чавес.
Аркадий Орлов
РИА "Новости", (26.09.2005)

Но,
Венесуэла намерена рассмотреть возможность закупки в России подводных лодок класса "Амур".
"В ходе предстоящего визита в Россию командующего ВМС Венесуэлы вице-адмирала Хосе Лагуна (Jose Laguna) будет рассмотрен вопрос о возможности закупки подводных лодок четвертого поколения класса "Амур", - говорится в сообщении пресс-службы ВМС Венесуэлы.

В пресс-релизе не уточняются сроки визита.

В документе отмечается, что венесуэльский адмирал планирует выйти в море на борту российской субмарины, чтобы лично ознакомиться с тактико-техническими характеристиками дизель-электрической подводной лодки.

Венесуэла планирует закупить три подводные лодки последнего поколения, которые заменят находящиеся в настоящее время на вооружении немецкие подводные лодки проекта 209.

Ранее Военно-морские силы Венесуэлы объявили тендер на закупку подводных лодок. В нем, кроме российской субмарины, принимают участие немецкая подводная лодка класса 212/214 и франко-испанская "Скорпион".

Как заявил журналистам вице-адмирал Хосе Лагуна, предпочтение будет отдано той подводной лодке, которая покажет лучшие тактико-технические характеристики, а также будет проста в обучении личного состава.

Ракетная подводная лодка "Амур" имеет на вооружении 10 вертикальных ракетных пусковых контейнеров с крылатыми ракетами системы "CLUB-S". Принципиальной особенностью является способность наносить залповые ракетные удары по различным целям.

Подлодка имеет новейшую интегрированную боевую систему и отличные условия для экипажа в составе 18 человек.

Субмарины класса "Амур" могут плавать во всех районах Мирового океана, при любых метеоусловиях.
Юрий Николаев
РИА "Новости", (26.09.2005)


Успехов!

От Waldi
К anat (27.09.2005 13:02:49)
Дата 27.09.2005 18:28:54

Re: А маленькая...

>Военно-морские силы Венесуэлы объявили тендер на закупку подводных лодок. В нем, кроме российской субмарины ["Амур"], принимают участие немецкая подводная лодка класса 212/214 и франко-испанская "Скорпион".
А может ли кто из флотофилов дать независимое сравнение вышеназваных субмарин? Типа, что лучше вообще (для Венесуэлы, я так понимаю, лучше что подешевле)?

От anat
К Waldi (27.09.2005 18:28:54)
Дата 27.09.2005 23:35:56

Re: А маленькая...

Приветствую!
>>Военно-морские силы Венесуэлы объявили тендер на закупку подводных лодок. В нем, кроме российской субмарины ["Амур"], принимают участие немецкая подводная лодка класса 212/214 и франко-испанская "Скорпион".
>А может ли кто из флотофилов дать независимое сравнение вышеназваных субмарин? Типа, что лучше вообще (для Венесуэлы, я так понимаю, лучше что подешевле)?

Вопрос и правда интересный. Я не из филов, но любознательный.
Вас интересует достоверная информация, а где ее взять? Можно, наверное, при желании пытаться собирать информацию в нете. Но важно знать параметры интересующие нас для оценки. Лучше спросить спецов из ЦКБ морской техники «Рубин» в Санкт-Петербурге.
В свое время спецы при моделировании подводных дуэлей оценивали российские подлодки класса «Кило» /3 поколение/ победительницами в виртуальном соревновании с германскими, французскими и голландскими подлодками. Так что наши ПЛ 4 поколения должны быть конкурентноспособны.
Интерес сегодня к малошумным субмаринам в мире сегодня очевиден. И это, скорее всего связано с политикой США и его ВМС. Можно лишь предположить, что звено бесшумных ПЛ имеющих достаточную атакующую мощь - почти идеальное средство борьбы с авианосной группой противника.
Сайты разработчиков:
«Амур 1650» и 950
http://www.ckb-rubin.ru/rus/index.htm»
Bootklasse «U 212»
http://www.thyssenkrupp-marinesystems.com/de/page.php?page_id=PG-311#top
« Scorpene» http://www.armarisgroup.com/uk/HTML/products.html


Успехов!

От anat
К anat (27.09.2005 23:35:56)
Дата 28.09.2005 01:09:35

Scorpene Basic

Приветствую!

The modular Scorpene-class submarines feature reduced acoustic emissions for stealth, integrated weapon system to achieve improved performance over previous generations, and automated systems to reduce the crew requested to operate the vessel. The Mesma Air Independent Propulsion (AIP) system, provided to the Scorpene submarines, extends the submerged endurance 3 to 4 times.

Chile and Malaysia have ordered two Scorpene submarines each. The Malaysian Scorpenes will be delivered in 2007 and 2008, and the Chilean in 2005 and 2007. O'Higgins class is the Chilean designation for the Scorpene-class submarines. India and Spain could be the next export customers for the Scorpene submarine with 6+6 and 3 vessels expected respectively. As of 2004, Spain signed up for four firm boats to be built by IZAR.

Each Scorpene submarine features six 533mm bow located torpedo tubes with 18 weapons between torpedoes, mines (up to 30) and missiles. The Scorpene's torpedo tubes are compatible with F17, BlackShark and Mk48 torpedoes and Exocet missiles. These submarines can perform anti-submarine warfare (ASW), anti-surface warfare (ASuW), reconnaissance and intelligence, mine laying and special operations missions.

The Scorpene Basic has been designed to perform a wide range of missions from the littoral environment to the open sea. It features a diesel-electric propulsion system. Four Scorpene Basic Submarines have been ordered by Chile and Malaysia with two boats assigned to each country. The Malaysian Navy will commission its first boat by 2008.

On November 20, 2004, O'Higgins, the first submarine ordered by Chile, performed the launch of two torpedoes, SUT and BlackShark, for the first time while submerged during sea trials near Loirent, France.

On 9 September 2005, DCN handed over the O'Higgins submarine to the Chilean Navy for commissioning during a ceremony held at Cherbourg, France. The second boat ordered by Chile in 1997, named Carrera, was undergoing trials at port by Navantia, formerly Bazan/IZAR, in Cartagena, Spain. O'Higgins is expected to be commissioned before the end of 2005.

On 12 September 2005, India selected DCN's Scorpene design to enhance its submarine fleet. Six submarines were scheduled to be built under a program expected to last over 15 years. Mazagon Dock Limited shipyards in Bombay will build all six boats with Armaris - a joint venture between DCN and Thales - providing the combat system and DCN acting as the lead contractor.

Specifications
Crew 36
Depth 300 m 984-ft
Endurance 50 days
Length 66.4 m 218-ft
Max Speed 20 kts
Full Displacement 1,700 tons
Number of Weapons 18
Span 6.2 m 20-ft
Torpedo Tubes 6

Equipment
Weapons BlackShark 18
Weapons F17 18
Weapons Mark 48 ADCAP 18
Weapons SM39 Exocet 18

Успехов!

От anat
К anat (28.09.2005 01:09:35)
Дата 28.09.2005 01:12:13

U212

Приветствую!
The U212-class submarines have been designed to be powered by hydrogen fuel cells instead of traditional atmosphere-dependent propulsion systems. The new submarines will be quietest than previous German models and will be able to stay submerged for longer periods of time. The fuel cells will provide to conventional submarines some features only available for nuclear-powered vessels.

The fuel cell propulsion system based on hydrogen allows the boat to cruise submerged for weeks, typically a diesel-powered submarine can remain submerged for only two days. Fuel Cells generates no noise and no exhaust heat. The Portuguese and Greek Navies have ordered the German hydrogen fuel cell propulsion system for three of their U209-class submarines on order or already in service.

The U212-class is an evolution of proven U209 submarines. The new submarine will be armed with the DM2A4 torpedo and will perform shallow water and open sea missions. It will feature six 533mm torpedo tubes and 12 torpedoes or 24 mines.

The 4 U212 submarines ordered by the German Navy are being built by the ARGE 212 consortium. The Italian Navy has also ordered 2 U212 submarines being built at Fincantieri shipyard. The first U212 submarine achieved operational capability and was commissioned in the German Navy by 2003.

Specifications
Crew 27
Height 11.5 m 38-ft
Length 57.2 m 188-ft
Max Range 12,800 km 6,911 nm
Max Speed 20 kts
Full Displacement 1,800 tons
Displacement 1,500 tons
Number of Weapons 12
Span 7 m 23-ft
Torpedo Tubes 6

Equipment
Electronic Gear FL 1800U 1
Weapons DM2A4 12

Успехов!

От anat
К anat (28.09.2005 01:12:13)
Дата 28.09.2005 01:15:07

Amur 950

Приветствую!

The Project 677 or Lada-class submarines have been designed to engage surface ships and submarines as well as to perform surveillance, mine laying, and special operations forces deployment missions. Long range anti-ship missiles, rockets, torpedoes and mines can be fired from the torpedo tubes at the bow. In addition, a highly efficient sonar system and reduced acoustic (noise) emissions will provide improved attack and survivability characteristics over preceding conventionally powered Russian/Soviet submarine classes.

The Project 677 is deemed as the follow-on to successful Project 877 and 636 (Kilo-class) submarines. Acoustic stealthiness has been a major concern in the design of the project 677. The capability to engage multiple targets simultaneously using advanced missiles rather than torpedoes, its large endurance and cruising range, and its suitability for open ocean and shallow waters make the more lethal conventional submarines ever built.

The entire ship has been automated to facilitate operations managing them from submarine's main control room. An Air Independent Propulsion (AIP) system based on oxygen-hydrogen fuel cells is being offered for Amur-class submarines as option to achieve extended immersion endurance. The new diesel-electric propulsion system is arranged in a modular compartment which can be plugged into the basic submarine.

The Amur designation is applied for boats of the same class intended for the export market. The Amur-class submarines can differ in customer requirements and operational conditions. Therefore, this means some changes in the submarine equipment and machinery such as propulsion system, sonar, etc.

To date, the Russian Navy remains the only Project 677 operator with a single ship on order. The Saint-Petersburg submarine, an Amur 1650, was laid down in December 1997 at Admiralty Shipyards, and despite lack of funds, it is expected to enter service with the Russian Navy in 2004. Nevertheless, the Russian Navy priority are nuclear-powered submarines with Amur/Lada-class intended for the export market and secondary missions within the Russian Navy.

The Amur 950 submarine is the smallest variant of Project 677 and has been designed to operate in the littoral environment, in deep and shallow waters. In accordance with its size, its overall capabilities are slightly shrank compared to those of bigger Amur 1650. The weapon system consists of four 533mm torpedo tubes with 12 weapons between torpedoes, mines, missiles and rockets at the bow compartment. These submarines can be tailored following customer needs.

Specifications
Crew 21
Depth 300 m 984-ft
Endurance 30 days
Length 60.3 m 198-ft
Max Range 5,556 km 3,000 nm
Max Speed 20 kts
Full Displacement 1,060 tons
Number of Weapons 12
Span 5.6 m 18-ft
Torpedo Tubes 4

Equipment
Weapons 3M14E 12
Weapons 3M54E 12
Weapons 3M54E1 12
Weapons 91RE1 12
Weapons 91RE2 12

Успехов!

От anat
К anat (28.09.2005 01:15:07)
Дата 28.09.2005 01:28:15

Amur 1650

Приветствую!
The Project 677 or Lada-class submarines have been designed to engage surface ships and submarines as well as to perform surveillance, mine laying, and special operations forces deployment missions. Long range anti-ship missiles, rockets, torpedoes and mines can be fired from the torpedo tubes at the bow. In addition, a highly efficient sonar system and reduced acoustic (noise) emissions will provide improved attack and survivability characteristics over preceding conventionally powered Russian/Soviet submarine classes.

The Project 677 is deemed as the follow-on to successful Project 877 and 636 (Kilo-class) submarines. Acoustic stealthiness has been a major concern in the design of the project 677. The capability to engage multiple targets simultaneously using advanced missiles rather than torpedoes, its large endurance and cruising range, and its suitability for open ocean and shallow waters make the more lethal conventional submarines ever built.

The entire ship has been automated to facilitate operations managing them from submarine's main control room. An Air Independent Propulsion (AIP) system based on oxygen-hydrogen fuel cells is being offered for Amur-class submarines as option to achieve extended immersion endurance. The new diesel-electric propulsion system is arranged in a modular compartment which can be plugged into the basic submarine.

The Amur designation is applied for boats of the same class intended for the export market. The Amur-class submarines can differ in customer requirements and operational conditions. Therefore, this means some changes in the submarine equipment and machinery such as propulsion system, sonar, etc.

To date, the Russian Navy remains the only Project 677 operator with a single ship on order. The Saint-Petersburg submarine, an Amur 1650, was laid down in December 1997 at Admiralty Shipyards, and despite lack of funds, it is expected to enter service with the Russian Navy in 2004. Nevertheless, the Russian Navy priority are nuclear-powered submarines with Amur/Lada-class intended for the export market and secondary missions within the Russian Navy.

The Amur 1650 submarine has been designed to operate in the littoral environment, in deep water and shallow water areas, and in any climate worldwide. It features six 533mm torpedo tubes with 18 weapons between torpedoes, mines, missiles and rockets at the bow compartment. According to Russian reports, it is one of the most quiet and lethal submarines ever built. It can be outfitted with custom equipment depending on customer requirements.

Specifications
Crew 35
Depth 300 m 984-ft
Endurance 45 days
Length 66.8 m 219-ft
Max Range 11,200 km 6,048 nm
Max Speed 21 kts
Full Displacement 1,765 tons
Number of Weapons 18
Span 7.1 m 23-ft
Torpedo Tubes 6

Equipment
Weapons 3M14E 18
Weapons 3M54E 18
Weapons 3M54E1 18
Weapons 91RE1 18
Weapons 91RE2 18


Успехов!

От Алекс Антонов
К Waldi (27.09.2005 18:28:54)
Дата 27.09.2005 18:55:53

Я не флотофил, но скажу. :-)

>А может ли кто из флотофилов дать независимое сравнение вышеназваных субмарин? Типа, что лучше вообще (для Венесуэлы, я так понимаю, лучше что подешевле)?

По долговременной скрытности лучше немецкая ПЛ, по вооружению и видимо по цене лучше "Амур". У "Скорпиона" хуже с долговременой скрытностью, но лучше с вооружением чем у ПЛ пр. 212/214.