|
От
|
doctor64
|
|
К
|
badger
|
|
Дата
|
31.03.2004 15:18:13
|
|
Рубрики
|
WWII; Флот; ВВС;
|
|
Re: критика "Вариант...
>Во первых традиционное название этой фигни dive flaps - закрылки для пикирования, их функция в основном не торможение, а вывод самолёта из пикирования, поскольку причиной их появления стало затягивание в пикирования на высоких скоростях на большых высотах. Появились они весьма поздно - в 44 на P-38J
Хорошо. А вот это - не источник этой легенды о маневренности p-38?
The P-38J-25-LO production block also introduced power-boosted ailerons. These consisted of ailerons that were operated by a hydraulically-actuated bell-crank and push-pull rod, making it easier for the pilot to maneuver the airplane at high airspeeds. This boosting system was one of the first applications of powered controls to any fighter, and required only 17 percent of the previous stick forces. The hydraulic aileron booster system vastly improved the roll rate and thereby increased the effectiveness of the P-38 in combat. P-38Js with power-boosted ailerons proved to have the highest roll-rates of any fighter.
> http://home.att.net/~jbaugher1/p38_13.html
Оттуда же.