|
От
|
Flanker
|
|
К
|
jazzist
|
|
Дата
|
21.08.2024 19:36:40
|
|
Рубрики
|
WWII; ВВС;
|
|
Ре: на хрен...
>Это каким "одним"? Американцам, например? Так они вроде бы как хороший самолет под названием "Аэрокобра" записали в плохой, посылали на нём в бой над Гуадалканалом неготовых, по Вашим, критериям, летчиков:
>My group had only thirty hours each in the P-39 and only two or three gunnery missions.
Это потому что у амеров появились самолеты получше. А жалобы пиндоса это вообще по нашим меркам "бриллианты мелковат". 30 часов на аэрокобре ему мало. Зажрался буржуй проклятый. Так что это извините аргумент скорее в пользу клауса :)
>А Фрэнка Эвереста "американские менеджеры" вообще обманули, они ему сказали, что Р-40 даёт 400 mph. Тот с такой радостью ждал этот Р-40, что просто обалдел:
>As the P-40 moved sluggishly down the runway, I thought something must be wrong with the engine. No fighter plane could act like this! But the engine was putting out all the power it had, and after staggering down the length of the field, I finally became air-borne. I went out of sight of the field before I dared pull up the landing gear, barely able to maintain flying speed at 120 miles an hour. With gear up I was able to go a little faster but top speed that day was far below 400. I flew P-40’s for the next two years on more than a hundred combat missions, but for me it never did measure up.
Ну вы еще про ф4ф4 вспомните :))) это интернационально, да
>ша-ба-да-ба-да фиА...