|
От
|
NetReader
|
|
К
|
krok
|
|
Дата
|
03.09.2013 19:48:57
|
|
Рубрики
|
Современность; ВВС;
|
|
Re: Да не
>>>Из ящика были получены записи только 30-минут в полёте, получается что лётчики пять часов докладывали диспетчерам не верные сведения?
>>
>>Получается, что так. Экипаж полагался на автопилот, смотрел на ИНС и сообщал о своем предполагаемом месте по расчетному времени пролета без контроля положения по радиомаякам. ЕМНИС, в том самом Заключении экспертной группы, которое подписал Макаров в 83г, примерно так и говорится. Соответственно, диспетчеры никого предупредить не могли, поскольку о месте самолета они могли знать только по докладам экипажа, а сами самолет не видели.
>
>Из заключения группы экспертов Министерства обороны, КГБ СССР и Министерства авиационной промышленности от 28.11.83г.: "...можно обосновано утверждать о преднамеренном полёте южнокорейского самолёта по заранее проложенному маршруту и о знании им своего фактического местоположения в течении всего полёта...".
В 83 году, может и были причины "обоснованно утверждать". Но вот что фактически писалось в выводах (привожу в английском переводе, русского оригинала не нашлось, к сожалению)
"IT HAS BEEN ESTABLISHED THAT
1. Within 5+ hours of the flight there was no attempt by the crew to take command of the airplane in order to make correction of its flight path. In spite of having all necessary instrumental data indicating a considerable deviation from the international airway the crew made no attempt to exit the airspace of the USSR.
2. The crew was not alerted by the instrumental indication of the flight command mode, INS information on the geographical position of the airplane and its significant lateral deviation from the international airway, information by the airborne radar and radionavigatonal system as well as deteriorating radio contact with ATC units to make correction of the flight path for exiting the airspace of the USSR. Moreover, using INS information the crew made false reports to ATC units on the airplane’s position in regards to the international airway.
3. Constant magnetic heading automatic stabilization mode set by the crew for command of the flight confirms no intention by the crew to follow the
international airway with control by INS which is incontrovertible evidence of intentional incursion of the South Korean airplane into the airspace of the USSR.
Neither single error nor error combination at programming the flight path by the crew may result in the flight with constant magnetic heading under control by INS.
4. The crew regularly reported to ATC units (mostly via companion airplane
fulfilling Flight 015) on estimated and allegedly exact time of passing the
compulsory reporting points along the international airway as well as wind rate and direction and remainder fuel in order to create (in the view point of the crew) a foolproof alibi.
Taking into account all mentioned above and also high professional skills of the crew and high reliability of navigational equipment of the airplane as well as omission by ATC units in the US and Japan to correct the deviation of the airplane from the international airway it seems reasonable to assume that the South Korean airplane followed a pre-planned flight track and its crew was aware of the actual position of the
airplane within the full time of the flight.
However in case the flight recorders shall become available to the western countries their data may be used for:
- Claiming possibility of erroneous use by the crew of airborne navigational equipment to form various theories based on the data analysis;
- Confirmation of no attempt by the intercepting aircraft to establish a radio contact with the intruder plane on 121.5 MHz and no tracers warning shots in the last section of the flight;
- Disputing our specification of the flight termination time (the time of the flight termination may be altered within a range from 30 to 40 seconds);
- Confirmation of no intelligence mission by the plane on the strength of argument that within the last 30 minutes of flight during which the voice recorder registered oral communications of the crew nothing was said that might disclose the reason of incursion of the airplane into the airspace of the USSR. However in our opinion the same argument might equally be used as circumstantial evidence of intentional incursion.
In sum the available objective data by the flight recorder may equally be used by the USSR and the western countries in confirmation of opposite views on nature of the flight by the South Korean airplane. The data by the voice recorder may be expressly favorable for the western countries."
Коротко, все обоснование сводится к тому, что оборудование Боинга было надежным, пилоты опытными, а диспетчеры их не предупреждали об уклонении. "Это ж-ж-ж неспроста!" Но ящики лучше не отдавать, поскольку никакого подтверждения шпионской миссии там нет.
>В предоставленных перехватах радиообмена не было доклада о стрельбе из пушек и команд пунктов управления на мигания огнями в зоне видимости и попыток принуждения к посадке.
А СССР предоставил что то аналогичное, где такие команды были? Осипович действительно писал потом о предупредительной стрельбе из пушек, только трассеров в БК у него не было. Про команду мигать огнями в зоне видимости он вообще не упоминал.
- Re: Да не - doctor64 04.09.2013 01:48:51 (35, 554 b)
- Re: Да не - NetReader 04.09.2013 03:14:57 (29, 760 b)
- Re: Да не - john1973 04.09.2013 03:37:08 (27, 700 b)
- Re: Да не - krok 04.09.2013 00:27:09 (37, 1183 b)