>Расход топлива у В-2 как бы не меньше, стоимость постройки - они уже есть, вероятность выбивания ПВО Ливии пренебрежимо мала (ну не свободно-падающие же бомбы они кидают!), боевые экипажу - так он у Б-1Б 4 человека, а не два.
Если не свободнопадающие бомбы, а КР или планирующие, то хоть действительно из B-52 их пускать можно, ИМХО.
Стоимость эксплуатации включает не только топливо и выплаты, но и послеполетное обслуживание, и затраты на восстановление РПП (для стелса).
Цитати из Вики:
The program was the subject of public controversy for its costs to American taxpayers. In 1996 the General Accounting Office disclosed that the USAF's B-2 bombers "will be, by far, the most costly bombers to operate on a per aircraft basis", costing over three times as much as the B-1B (US$9.6 million annually) and over four times as much as the B-52H ($US6.8 million annually). In September 1997, each hour of B-2 flight necessitated 119 hours of maintenance in turn. Comparable maintenance needs for the B-52 and the B-1B are 53 and 60 hours respectively for each hour of flight.