|
От
|
Cat
|
|
К
|
eugend
|
|
Дата
|
22.06.2006 11:39:14
|
|
Рубрики
|
1917-1939;
|
|
Re: прошу помощи...
Вот хорошая ссылочка:
http://www.gizmology.net/tracked.htm
>The three German designs differed greatly with regard to the transmission, steering, and suspension designs. The Rheinmetall Corporation built one tank with a differential drive and newly patented steering system, the other tank with a clutch-drive system. All of the tanks used small bogie wheels, but arrangement of the wheels and suspensions varied.
a differential drive=дифференциальный механизм поворота
clutch-drive system=механизм поворота с бортовыми фрикционами
small bogie wheels=катки малого диаметра (возможно, еще с зависимой подвеской, тут надо уточнить, а лучше на картинках посмотреть)
>....
>The Rheinmetall vehicles were more advanced than Krupp's because they used a cletrac-drive system,71 a controlled differential that was a step up from the braked-differential truck drive. The first tank to be designed with a cletrac drive was a Renault experimental light tank built only two years before, in 1926.
cletrac-drive system=система "Клетрак" (или Cletrac),дифференциальный механизм поворота с фиксированным радиусом (честно говоря, первый раз о таком слышу, лучше у Чобитка или других "танкистов" спросить, как его правильно обозвать).
controlled differential=управляемый дифференциал
the braked-differential truck drive= здесь- простой дифференциальный механизм поворота
>The Daimler project, led by Professor Ferdinand Porsche, produced a low-silhouette, 100-horsepower, fast, agile eight-wheeled vehicle, with four-by-four drive forward and backward and 13-5 millimeters of armor. The Magirus prototype was similar to the Daimler vehicle.
four-by-four drive forward and backward= скорее всего "полноприводный", но никак не 4х4 (для восьмиколесного автомобиля:)