От Estel Ответить на сообщение
К Ibuki Ответить по почте
Дата 29.08.2019 23:34:13 Найти в дереве
Рубрики Современность; Флот; Армия; Версия для печати

Re: Потому что...

>Ударные вертолеты в США появились и развивались потомому что ЗАКОН запрещает Армии США иметь невинтокрылую авиацию. (ЗАКОН зовется Johnson McConnell agreement of 1966, и является духовным продолжением Геринговского "Все что летает - ВСЕ МОЕ". Ознакомтесь.)

А ничего так, что этот закон говорит только о средствах доставки войск у самолётов и часть типов вертолётов?

a. The Chief of Staff, U.S. Army, agrees to relinquish all claims for CV-2 and CV-7 aircraft and for future fixed-wing aircraft designed for tactical airlift. These assets now in the Army inventory will be transferred to the Air Force. (CSA and CSAF agree that this does not apply to the administrative mission support fixed wing aircraft.)

To relinquish all claims for helicopters and follow-on rotary wing aircraft which are designed and operated for intratheater movement, fire support, supply and resupply of Army Forces and those Air Force control elements assigned to DASC and subordinate thereto. (CSA and CSAF agree that this does not include rotary wing aircraft employed by Air Force SAW [Special Air Warfare] and SAR [Search and Rescue] forces and rotary wing administrative mission aircraft.) (CSA and CSAF agree that the Army and Air Force will jointly continue to develop VTOL aircraft. Dependent on the evolution of this type aircraft, methods of employment and control will be matters for continuing joint consideration by the Army and Air Force.)